For trænere i AB

Vi håber, at du hurtigt vil føle dig hjemme her på anlægget på Skovdiget. På denne side har vi samlet praktiske informationer, der kan hjælpe dig godt i gang - og måske besvare nogle af de spørgsmål, man typisk har som ny træner. Har du brug for yderligere hjælp, er du altid velkommen til at kigge forbi kontoret på 1. sal i hallen.

Her finder du Natascha, som er ansvarlig for økonomi, løn og betalinger. Kasper der tager sig af kampe, Klub- og HåndOffice, ind- og udmeldelser, marketing, kommunikation og medlemsadministration. Og Steen som er forretningsfører med det overordnede ansvar.

Driften varetages af fire faste medarbejdere, der passer anlægget og hallen. Derudover har AB tre faste weekendvagter.

Akademisk Boldklub
AB har omkring 1.500 medlemmer og består af 4 afdelinger: AB Fodbold, AB Cricket, AB Håndbold og AB Tennis. Hver afdeling har hver sin bestyrelse. Overordnet ledes klubben af en hovedbestyrelse og et forretningsudvalg.

Anlægget
AB's faciliteter inkluderer 7 græsbaner + et antal 3-mands baner, 2 kunstgræsbaner, 1 cricket pitch og 1 kastegård, 1 strand håndboldbane og 8 udendørs tennisbaner. Indendørs i hallen kan der spilles tennis på 4 baner eller håndbold på 3 baner. I den ene side, som vender ud mod motorvejen, er der i hjørnet ved tennisbanerne pige- og dame omklædning. Drenge/ungdom går ind i hjørnet ved store kunstgræsbane. AB Herresenior klæder om på 1.sal på modsatte side. Dommere skal henvende sig i vagten for nøgle til dommeromklædning og bad. Fællesarealerne kan frit benyttes via indgangen i foyeren.

Aftale- og børneattest
Inden du starter som træner, skal der laves en træneraftale. Dettte varetages af et bestyrelsesmedlem eller en kontaktperson fra din afdeling. Ved trænerstart indhentes en børneattest og den modtages i din e-Boks og skal godkendes med NemID/Mit/ID inden 14 dage. Vi fornyer børneattester én gang årligt. 

Er du træner i fodbold eller håndbold, bliver du samtidig registreret i KlubOffice eller HåndOffice, så du bl.a. kan udfylde elektroniske holdkort. Vigtigt: Husk at godkende din børneattest – det er en forudsætning for at kunne træne børn og unge i AB.

Godtgørelse
Godtgørelser udbetales i slutningen af hver måned. Godtgørelsesdokumentet kan downloades nedenfor. De skal udfyldes, underskrives og afleveres enten fysisk på kontoret eller via mail til [email protected] i PDF-format. Frist for aflevering er d. 20. i måneden, dog d.15. i juli og december. Udbetalingen forudsætter, at der foreligger både en gældende aftale og en fyldig børneattest. 


Vejledning til trænere om skattefri godtgørelse

Skattefri godtgørelse 2025

Hjertestarter
AB's hjertestarter er placeret på væggen uden for foyeren, lige ved indgangen til hallen. Ved livstruende sygdom eller tilskadekomst, ring 112. Ved skader, der kræver akut behandling, men ikke er livstruende, ring 1813. 

Nye medlemmer
Nye medlemmer kan deltage i 2-3 gratis prøvetræninger, før de skal meldes ind. Indmeldelse sker online, men nye medlemmer eller forældre er også velkommen til at henvende sig på kontoret for hjælp. I håndbold og fodbold kan spilleren først deltage i kampe, når vedkommende er registreret og kan trækkes på holdkortet i HåndOffice eller KlubOffice.

 
Ved indmeldelse skal der betales et kontingent samt et administrationsgebyr på 150 kr. Kontingentet opkræves to gange årligt - d. 1. februar og 1. august - og kan betales via Holdsport, MobilePay til 59048 eller bankoverførsel til 2261 - 8410106060.

Trænerkontor
Ved siden af kontoret finder du trænerkontoret. Her har du adgang til computer og kopimaskine. Du kan få udleveret en nøgle på kontoret, så du kan benytte trænerkontoret, når det passer dig.

Trænertøj og materialer 

Trænertøj og materialer aftales med den materialeansvarlige i din afdeling.

Vagten
Vagten er åben hverdagsaftener og i weekenden. Her kan du b.la. pumpe bolde, få anvist baner, hente is til skader og aflevere/afhente glemte sager. Åbningstider for vagten er 15:00 - 22:30 på hverdage og 07:30 - 18:00 i weekenden. Vagten kan kontaktes i ovennævnte tidsrum på 30 92 94 16, imens kontoret kan kontaktes i dagtimerne (mandag-fredag) på 44 98 75 33.

Vi sætter stor pris på, hvis du som træner hjælper med at:

- Sørge for oprydning i omklædningsrummene efter brug

- Sikre, at udendørs sko og støvler ikke bæres indenfor 

- Følge de regler og skilte, der findes rundt på anlægget

Designmanual
I vores designmanual finder du officielle logoer, farvekoder og skrifttyper. Disse retningslinjer sikrer, at vi har en ensartet visuel identitet i hele AB. 

Designmanual